Přenesení čísla k novému operátorovi od 1. 9. 2013

 

1. Kontrola závazků u stávajícího operátora

U svého stávajícího operátora si zjistěte, zda-li máte nějaké závazky (smlouva na dobu určitou, zvýhodněný telefon s minimálním měsíčním plnění apod.). Přenos tak lze uskutečnit až své závazky vyrovnáte nebo zaplatíte určitou sankci za odstoupení od smlouvy.

2. Získejte přenosové číslo výpovědi

Tzv. Číslo Výpovědi Opouštěného Poskytovatele (ČVOP) získáte od stávajícího operátora na kontaktním místě, telefonicky či poštou. Operátor, od kterého odcházíte, vám je povinen sdělit přenosové číslo výpovědi, který slouží pro další identifikaci v průběhu přenosu mobilního čísla.

3. Objednávka nové služby

U nového operátora si objednáte tarif či předplacenou kartu, sdělíte mu ČVOP a předložíte občanský průkaz. S operátorem si můžete domluvit datum přenosu (nejdéle však do 60 dní od vygenerování ČVOP), jinak potrvá max. 4 dny. Po celou dobu stále používáte síť a tarif původního operátora.

4. Dokončení přenosu čísla k novému operátorovi

Den před přenosem telefonního čísla budete upozorněni, že dojde ke změně. Poté již nelze přenos zrušit. Samotný přenos probíhá v noci od půlnoci do 6 hodin ráno, kdy se deaktivuje původní a oživí nová SIM karta. Tudíž je ji nutné v telefonu vyměnit. Během přenosu nelze z telefonu volat ani hovory přijímat (s výjimkou tísňového volání 112). Po 6. hodině ranní byste měli být přepojeni a telefon by se již měl hlásit v nové síti. Pro plnou funkčnost doporučujeme telefon vypnout a zapnout.

 

Poplatky za přenesení telefonního čísla jsou u každého operátora individuální. Informaci naleznete na stránkách daného operátora nebo v našem přehledu virtuálních operátorů pod položkou Přenos čísla.